Audi Shark - The Flying Car Of Future (Cool Beb)

  
Pemenang World Auto Design Contest 2009 di Itali Domus Academy yang anugerah yang paling inovatif dalam kategori automotif, Audi Shark berjanji untuk menjadi salah satu kenderaan yang paling menarik pada masa depan.

Pereka kereta berkenaan Karim Doku telah diinspirasikan oleh motorsikal dan kapal terbang untuk membuat model 3D dari sebuah kereta futuristik yang tidak mempunyai roda dan mampu terbang. Struktur ketajaman, kekemasan dan warna kelabu membuatkan ianya seperti seekor jerung dan Audi Shark ingin dijadikan sebuah kereta yang nyata dan berada di jalan raya






Pelengkap seterusnya yang kelihatan seperti ekor dan dilihat sebagai pelengkap kenderaan ini sambil menjamin kelajuan dan kestabilan. Jika dilihat dari segi inspirasi pintu tidak jauh beza dari pesawat yang boleh menutup pintu secara automatik dan dua tempat di mana kereta sport yang luar biasa ini menempatkan penumpang dalam kedudukan yang sangat selesa.

Ciri-ciri bawah air dengan estestik moden di mana baik di bahagian lampu depan atau belakang, Terdiri dari unit LED dipasang di tabung plastik. Hasil yang sangat jelas: sebuah kenderaan konsep bercirikan kapal selam terbang.


Dalam visi penciptanya, kereta ini akan menjadi sarana pengangkutan yang berkuasa tinggi dan berteknologi canggih yang mampu mengatasi batasan kereta biasa, menawarkan penumpang "perasaan yang hebat dan berciri keselamatan yang tinggi."

Ini adalah contoh yang bagus untuk masa depan yang  tidak jauh dari kenyataan, yang mungkin suatu hari mengurangkan risiko kemalangan di jalan sambil memberikan perasaan untuk terbang secara unik.


P/S : Kewl la... macam mana agaknya ek kalau kereta ni betul-betul wujud..


Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
powered by Blogger | WordPress by Newwpthemes | Converted by BloggerTheme